حقوق و مسائل حقوقی

دانش نامه   |
۱۴۰۲/۳/۱۶, ۱۶:۰۳:۱۳  
حقوق و مسائل حقوقی
اغلب ما با شنیدن دپارتمان حقوقی -شرکت حقوقی -بخش حقوقی چند عبارت در ذهنمان تصویر میشود :سند-خسارت -اسناد عادی و رسمی و… ارتباط خودش به تنهایی اولین نقطه بروز اختلاف ،هر دو فردی که باهم ارتباط برقرار می کنند ممکن است سر دوراهی دچار مشکل بشن البته این یه امکانه اما دور از ذهن نیست.

 

اغلب ما با شنیدن دپارتمان حقوقی -شرکت حقوقی -بخش حقوقی چند عبارت در ذهنمان تصویر میشود :سند-خسارت -اسناد عادی و رسمی و…

 

ارتباط خودش به تنهایی  اولین نقطه بروز اختلاف ،هر دو فردی که باهم ارتباط برقرار می کنند ممکن است سر دوراهی دچار مشکل بشن البته این یه امکانه اما دور از ذهن نیست.همه ی ما زمانی  که با این مسئله مواجه میشیم مدام به دنبال کسی هستیم که به عنوان شخص سوم  نه به عنوان صرفا قاضی بلکه با دیدی سهل گیرانه تر مشکل رو برطرف کنه .

این فرد در واقع نه فردی که درباره ی این مسئله آگاهی نداره نه فردی که با دیدی سخت به قضاوت بپردازه بلکه حقوقدانی که با آگاهی از قوانین موجود به تحلیل ماجرا و ارائه راه حل میپردازه  و در مواقعی که این مشکل بزرگترشه با ارائه مدارکی به رفع این مشکل می پردازه.

                                                                                                 

                                                                                              

                                                                                              

یه وکیل در برابر موکل خود چه وظایفی دارد؟

آموزش و دفاع از موکل در مورد حقی که دارن، ایجاد ارتباط با دادگاه ها و سایر وکلای دادگستری  در زمان بروز اتفاق، مدیریت مراحل قانونی موکلان و…

 

معمولا وکلا از دانسته هایی که دارن در جهت برطرف کردن هرچه بهتر مسائل حقوقی استفاده میکنن، فردی که در این سمت شاغل است اصولا از نظر اخلاقی دارای ویژگی های لازمی است مثل صبوری،تسلط بر قوانین و.. که در صورت عدم وجود این ویژگی برای افراد قطعا رفتار حرفه ای در جایگاهش نخواهد داشت.

کسی که بخواد در این جایگاه فعالیت کنه بایستی به تحصیل در رشته حقوق پرداخته و پس پایان اون در آزمون وکلا شرکت کنه اما جدا از این مسئله بایستی به کار آموزی و کسب تجربه نیز بپردازد.  

                                                                                                           

                                                                                          

وکلا در یه دپارتمان چه خدماتی ارائه میدهند ؟

کاری که اونا انجام میدن  خدماتی مثل مشاوره حقوقی در زمینه خرید ،انعقاد قرارداد،تنظیم صورت جلسه و خدماتی از این قبیل .. است.

در زمان خرید /اجاره /فروش ملک معمولا به مشاوره و راهنمایی و تنظیم قرارداد میپردازن.

اما سوال اینه که حضور یه مشاور حقوقی برای سازمان ها وشرکت ها ضروریه ؟

البته ،چرا که بسیاری از قرارداد ها بدون حضور یه مشاورحقوقی  بازخورد مثبتی نخواهد داشت بنابراین برای انجام درست هرکاری تخصص مرتبط با همان  موضوع لازمه در غیر این صورت بایستی چه زمان های طولانی را صرف رفع مسائل و مشکلات به وجود آمده کنید.


کلمات کلیدی:
حقوق
دپارتمان حقوقی
وکلا