دپارتمان مهندسی فروش

دانش نامه   |
۱۴۰۲/۳/۲۰, ۱۱:۰۴:۰۶  
دپارتمان مهندسی فروش
در دنیای مدرن با وجود خدمات رسانی هایی که به صورت آنلاین انجام میشه همواره نیاز به مشاوره و گاها توضیح بیشتر درباره ی محصولات و خدمات احساس میشه ،این نیاز صرفا محدود به برخی کالا و خدمات نمیشه بلکه معمولا شامل تمام دنیای گسترده بازار خرید و فروش میشه.

در دنیای مدرن با وجود خدمات رسانی هایی که به صورت آنلاین انجام میشه همواره نیاز به مشاوره و گاها توضیح بیشتر درباره ی محصولات و خدمات احساس میشه ،این نیاز صرفا محدود به برخی کالا و خدمات نمیشه بلکه معمولا شامل تمام دنیای گسترده بازار خرید و فروش میشه.تا حالا براتون پیش اومده که کالایی رو بخرید و بعد متوجه بشید که از نحوه استفاده اش چیزی نمیدونید.اینکه دقیقا کاربردش محدود به یه سری خدمات خاصه یا نه کارایی بالایی داره این درباره ی خدمات هم صدق میکنه دپارتمان مهندسی فروش اصولا با آگاهی از نوع خدمات ،و آگاهی کامل درباره ی مسائل مربوطه اطلاعات کامل از خدمات مربوطه به پشتیبانی شرکت،سازمان و.. می پردازه،مهندسی فروش غالبا دارای مهارتی  است که برای رسیدن به این جایگاه بایستی بسیاری از مسیر هارو طی کنه و بسیاری از فن ها و تکنیک هارو فرابگیره یکی از این موارد کسب اطلاعات کافی است،افزایش مهارت ،و توسعه مهارتها و بروز کردن مداوم اطلاعات در مقابل رقیبان ،تسلط به مهارت هایی مثل بازاریابی و..است. خدماتی که مهندسی فروش به اون میپردازه اصولا برای تداوم یک خدمت و بهتر عمل کردن آن است . این خدمات معیین شده و دسته بندی شده است و معمولا در هر سازمانی با سازمان دیگه متفاوت است چرا که خدمات این قسمت با توجه به نوع شرکت و خدماتی که اون شرکت ارائه میده تعیین میشه.

مهندسی فروش از آگاهی محض میاد،اینکه درباره ی کاری که انجام میشه و خدمات و اهداف این شرکت اطلاعات لازم وجود داشته باشه.

این شغل نیازمند طراحی است.چه طراحی؟طراحی استراتژیک های مورد نیاز و نو برای عملکرد بهتر در حوزه فروش ،این دپارتمان همواره تلاش میکند تا نیاز های بازاری که در آن مشغول به فعالیت است را شناسایی کند و در این جهت مسیر را طی کند یعنی اگر بازار فعالیت مجموعه اصلی ملک است در راستای تامین این نیاز قدم برداره و دسترسی سهلی  برای مراجعه کنندگانش ایجاد کنه تا با کمترین هزینه ی زمانی به بهترین نتیجه ممکن برسه،کسی که در این شغل فعالیت میکنه اصولا باید در مسائل فنی خبره باشه ،باید آداب جذب مشتری و اعتماد سازی رو بدونه اینکه چطوری یه مشتری به مشتری دائم تبدیل بشه ،چه خدماتی بایستی ارائه داد ؟چه کاری مازاد نیاز هستش و باید از انجام آن دوری کرد؟ رعایت نکاتی از این قبیل..

یکی از مسائلی که همواره باید به آن توجه ویژه داشت توجه به زمان  پس باید سریع و آماده جهت ارائه خدمات نو و کارا بود،این شغل مهارت ارتباطی ویژه ای را لازم داره پس بایستی گفت نقطه ی پیشرفت و توسعه در این حوزه مرهون بیانی قوی ،تفکری مداوم،و ارائه ای سریع است.دپارتمان مهندسی فروش دپارتمانی حساس در یه مجموعه است چرا که تعیین کننده میزان فروش ،جذب مشتری و تداوم یه اعتماده .

 


کلمات کلیدی:
خدمات
فروش
مهندسی فروش