معماری و طراحی داخلی

دانش نامه   |
۱۴۰۲/۳/۱۱, ۱۷:۱۰:۴۶  
معماری و طراحی داخلی
ما معمولا همیشه دنبال قشنگ ترین فضا برای زندگی و کارمون هستیم و اکثرا این مسئله رو داریم که در فضای خاصی آرامش داریم ودراون فضا پتانسیل بازدهی بیشتر و آرامش بیشتری داریم . طراحی داخلی و دکور اولین لازمه ی شما برای محیط مد نظرتونه .اما این طراحی باید چطوری باشه ؟آیا قاعده ی خاصی داره ؟از چه چارچوبی برای ایجاد یک فضای مناسب استفاده میشه ؟برای پاسخ همه ی سوالات بهتره با یه تیم معماری مشورت کنیم.

 

ما معمولا همیشه دنبال قشنگ ترین فضا برای زندگی و کارمون هستیم و اکثرا این مسئله رو داریم که در فضای خاصی آرامش داریم ودراون فضا پتانسیل بازدهی بیشتر و آرامش بیشتری داریم .

طراحی داخلی و دکور اولین لازمه ی شما برای محیط مد نظرتونه .اما این طراحی باید چطوری باشه ؟آیا قاعده ی خاصی داره ؟از چه چارچوبی برای ایجاد یک فضای مناسب استفاده میشه ؟برای پاسخ همه ی سوالات بهتره با یه تیم معماری مشورت کنیم.

معماری یکی از هنرهای جامع است هنری که در بطنش تاریخ -جغرافیا و..نهفته است.

                                                                       

هر بنایی روحی داره ،کاراکتری داره و در پس هر طراحی روحیه ی فردی که در اون زندگی میکنه و همچنین فردی که اونو خلق کرده وجود داره،

خونه که دکور سنتی داره مشخصه که مالک پایبند به سنتی داره و همچنین  خونه ای که دکور مدرنی داره نشون دهنده علاقه ی مالکش به مدرنیته و روش هایی از این قبیل است.

این مسئله به ویژگی های روانشناسی و رنگ شناسی هم توجه ویژه ای داره،

مثلا درباره ی طراحی یه خونه باید به ماهیت فضاهای مجزای اون خونه مثل اتاق خواب -اتاق کار-آشپزخانه توجه کرد.

معمولا دیزاین برای افراد به صورت دسته بندی شده اهمیت نسبی داره

مثلا:برای زوجی که تازه خونشونو میخرن دیزاین درجه بالاتری رو برای مطرح شدن داره و اونا طبیعتا قصدشون ترکیب و چیدمان خوبی از وسایل خونه و فضای خونه است.

اما این مسئله هم وجوداره که تعدادی از افراد بعد از مدتی از فضای تکراری خونشون خسته میشن و تمایل پیدا می کنن که یه تغییری ایجاد کنن  طراحی این منازل معمولا از نوع دیگری است.

عده ای هم بعد از مدتی در یک فضای تکراری زندگی کردن خسته شده و سعی میکنن یه تغییری در دیزاین اونجا ایجاد کنن به شرایط مالی و لوازمی که دارن نگاهی کرده و این تغییر را بنیادی شکل نمی دهند بلکه فقط برخی از لوازم را جابجا میکنند.

 

رنگ

رنگ یکی از مهمترین عوامل طراحی و دکور خونه محسوب میشه ،بعضی از رنگ ها نه در فضای بسته و کوچک و نه در فضایی بازتر و بزرگتر کارایی دارند چرا که فضا را دچار سنگینی می کنند.

هر رنگی معنایی به اون فضا میده و رنگ متناسب با هرقسمت مناسب با روانشناسی رنگ تعیین میشه.بنابراین این مسئله مهم است و باید اطلاعات کافی را درباره این مسئله داشت.

  فضاهای بزرگی که طراحی آنها به گونه ای تیره محسوب می شود آرامش خاصی  به افراد می بخشند،علاوه بران رنگهای تناژ سفید و کرمی هم این قابلیت رو دارن.

برای دیزاین یه خونه باید به مقیاس اون مکان سایز مبل و دیگر لوازمی که برای اون مکان استفاده میشه رو بررسی کرد .

چه کارهایی را برای دیزاین یه مکان  انجام داد تا انرژی منفی در یافت نکنیم و فضا پر از انرژی خوب باشه.

فضای بالای مبل ها سفید رنگ باشه

در فضای بزرگ از لوازم بزرگتر و در فضاهای کوچک تر از لوازم ظریف تر بایستی استفاده کرد.

مقیاس و اندازه لوازم کوچک تر و فرعی را با اندازه لوازم اصلی بسنجید،چراکه لوازم بزرگ تعیین کننده اند ودرکنارهم گرفتن این لوازم بدون توجه به چارچوب انرژی آن فضا را میگیرد.

علاوه بر این لوازم باید به پرده و پنجره ،رنگ پرده ،تابلو ها و به اشیایی از این قبیل

توجه کرد.چرا که این جزئیات هستن که کلیات رو خلق میکنن.

یکی دیگه از فعالیت های دپارتمان معماری مرمت آثار و املاک قدیمیه،شاید این کلمه براتون دور از ذهن نباشه که فلان جارو یادته بابا تعمیر شده ،خیلی خوب شده. 

مرمت همون بازسازی یه بناست که بخاطر گذر زمان صدمه دیده و یا تخریب شده در مرمت بنا تغییر شکلی نداره فقط به شکل سابق خودش برمیگرده.

 


کلمات کلیدی:
معماری
دکور
دیزاین