کتاب فروش مؤلف دکتر مهدی نشاط

کتاب   |
۱۴۰۲/۵/۱, ۱۶:۵۷:۳۲  
کتاب فروش مؤلف دکتر مهدی نشاط
دنیای امروز دنیای، تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است . . .

مؤلف : دکتر مهدی نشاط*****

   
   

 دنیای امروز دنیای، تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد. فرآیندی که منجر به حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت‌های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاشیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد. در این شرایط همپای تجارت عرصه ی فروشندگی نیزبه عنوان زیر مجموعه ی تجارت چه به صورت کلی در نظر گرفته شود یا جزئی دستخوش تغییر است. هر فروشنده ای باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا قرار بگیرد.ازگذشته تا حال فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتریان را وادار به خرید محصول یاخدمات کنند. چنین به نظر می رسید که وظیفه ی یک فروشنده این است که آنقدر باهوش و زیرک وسمج باشد که مردم را وادار به آنچه نمی خواهند یعنی خریدن کنند. بازار پر رقابت امروزی کمپانی ها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفه ای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند. مشتریان امروزی دیگرفروشندگان پرحرف و افاده‌ای را که فقط به فکر منافع مادی و زودرس خود هستند را تحمل نمیکنند. فروشنده ی امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد.
فروش یکی از عوامل زیرمجموعهٔ بازاریابی است. به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطهٔ بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه ی بلندمدت به‌نحوی‌که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است.
فروشندگی حرفه ای است پیچیده و قابل تامل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می‌باشد.
برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید.
انجام دادن هر کاری تکنیک ها و روش های خاص خود را دارد ، دلیل اینکه بعضی از افراد در کار، ورزش و هنر می درخشند و بسیار موفق می شوند استفاده از تکنیک های درست است .
استفاده از تکنیک در هر زمینه ای ما را به موفقیت نزدیکتر می کند، با دقت در زندگی شخصیت های موفق به این نکته نیز پی می بریم، به همین منظور قصد داریم تا با تکنیک های فروش آشنا شویم. درست است که فروش به عنوان یک فیلد کاری شناخته شده است  ولی نوعی هنر هم به حساب می آید .
افراد زیادی ارائه یا سخنرانی برای فروش محصول یا خدمت شان را کاری بسیار سخت می دانند، اما برای گسترش کسب و کارتان باید بطور موثری محصول خود را معرفی و بفروش برسانید. داشتن یک ارائه موثر برای فروش می تواند منجر به یک قرارداد خوب و یا دریافت حمایت مالی شود.
شما باید دربارۀ نیازهای مشتریان تان آگاهی کسب کنید، نوع مشکلات شان را شناسایی کنید، و راحلی برای برآورده ساختن احتیاجاتشان پیدا کنید.
فروش کالا و خدمات برای هر بنگاه اقتصادی، اهمیت فراوانی دارد. بقا و نابودی بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل عدم توجه کافی و علمی به مقوله فروش است. بازاریابی و فروش با یک مقوله بسیار مهم سر و کار دارد:" ارتباط". ارتباط و چگونگی برقراری آن با مشتری، اولین مرحله از فرایند فروش و یا معرفی کسب و کار است. اما مهمتر از آن، حفظ و تقویت این ارتباط است که هر دو طرف از برقراری این ارتباط راضی باشند.
بدیهی است فروشندگان در نوک پیکان ارتباط با مشتری قرار دارند. امروزه سرآمدترین شرکت‌ها در امر فروش، شرکت هایی هستند که فروشندگان حرفه‌ای در اختیار دارند. هرچه ارتباط ما با مشتری محکمتر باشد، احتمال فروش به او افزایش می‌یابد. همچنین احساس رضایت مشتری، نه تنها یک تبلیغ رایگان برای شرکت محسوب می‌شود، بلکه احتمال فروش‌های بیشتر به او افزایش می‌یابد. تفاوت‌های کوچک و جزئی در توانمندی‌ها و قابلیت‌ها، می‌تواند تفاوت‌های عظیم در نتایج ایجاد کند.
فروش يكي از مهمترين عناصر در موفقيت سازمانهاي مدرن مي باشد. زماني كه گرايشات اساسي نظير گذري در اقتصاد به سمت كسب و كارهاي كوچك تا متوسط، ظهور يافتند، مديران فروش چاره اي جز واكنش نشان دادن به اين رويكردهاي جديد فروش را نداشتند و نه تنها فروش شخصي پرهزينه ترين مولفه تركيب بازاريابي براي اغلب شركتها بوده است بلكه به مستقيم ترين راه اتصال به مشتريان نیز تبديل شده است. در حالي كه مردم بيشتر خواهان شركتي هستند كه ابتكار و نوآوري بيشتري داشته باشد، دنيا نيازمند كسي است كه نشان دهد چگونه اين نوآوري مي تواند عملكرد بهتري داشته باشد که اين مسئوليت معمولا بر عهده بازاريابان است. در غير اين صورت، چنين فروشي ديگر اتفاق نمي افتد.
بعد از سال ها متوجه شدم که می توانم حوضه فروش را در ایران ارتقاء بدهم و کمکی برای جوانان کشورم باشم. همین موضوع باعث شد که شروع به نوشتن این اثر کردم. 
در پایان از خانواده عزیزم، دوستان نازنینم و همکارانم در هلدینگ سفیر به خصوص جناب آقای سیاح تشکر و قدردانی میکنم.

 

       جهت مشاوره و خرید به شماره  09129453090 در تلگرام یا واتس آپ پیام دهید

  جهت ارسال پیام در واتس آپ بر روی آیکون واتس آپ کلیک نمایید

 


کلمات کلیدی: